poniedziałek, 30 marca 2015

Pancakes z syropem klonowym

Syrop klonowy
Ostatnio w jednej z restauracji jadłam pyszne pancake's (naleśniki) z syropem klonowym. Syrop klonowy jest bardzo popularnym dodatkiem do dań w USA i Kanadzie (stamtąd też się wywodzi).

Naleśniki z syropem klonowym

Amerykanie i Kanadyjczycy uwielbiają stosować go do deserów, kawy, herbaty i wielu innych potraw. Kiedy byłam pierwszy raz w Stanach Zjednoczonych u pewnej rodziny, to byłam zaskoczona jak oni celebrowali jedzenie naleśników z tym syropem.


Na każdym kroku podkreślali, że już od dawna nie stosują cukru ani żadnych słodzików, tylko stawiają na naturalność. Syrop klonowy jest najlepszy z miejscowości Quebec w Kanadzie. Sama nazwa wskazuje na to, skąd uzyskiwany jest ten syrop, mianowicie z pnia klonu. By go uzyskać, należy odparować wodę, przez co uzyskujemy gęstą konsystencję bogatą w sole mineralne tak ważne dla prawidłowego pracy naszego serca i układu nerwowego. Ponadto zawiera wapń, magnez, potas, mangan oraz fosfor. Konsystencja syropu ma barwę bursztynową i słodkawy smak.  

Syrop klonowy, to świetna alternatywa dla cukru, sztucznych słodzików i kalorycznego miodu. Bardzo często stosuje się go do gofrów, naleśników, owoców, francuskich tostów, lodów i różnego rodzaju deserów. Jest również znakomitym dodatkiem do jogurtów i płatków śniadaniowych, oraz uwaga do sosów i sałatek.

Syrop klonowy afrodyzjakiem

W restauracji w której jadłam te pyszne pancake'sy dowiedziałam się, że syrop ten ma właściwości podobne do lubczyku, ponieważ zwiększa wrażliwość na bodźce zewnętrze i działa pobudzająco na nasze zmysłu. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz